Projektový den „Čtenářská gramotnost“

V průběhu dvou dnů, před velikonočními prázdninami, se žáci čtvrtých tříd zúčastnili projektového dne „Čtenářská gramotnost“. Příprava byla náročná, ale projektový den se povedl, i když se počasí moc nevydařilo. Pro aktivity v knihovně, třídní kvíz nebo únikovou hru na počítači jsme sluníčko nepotřebovali, ale při běhací hře na způsob myšlenkové mapy by bylo milé, kdyby se na nás trochu usmálo. Ale ani vítr snažící se rozfoukat žákům kartičky, které bránili vlastním tělem, neuspěl.

Žáci vyhledávali informace v knihách, měli se zamyslet nad příslovími a ve vědomostním kvízu se téměř vůbec nedostávali do mínusových bodů. I když Josef Čapek a Josef Lada je trochu potrápili. V únikové hře čtvrťáci zachránili „hejroknihy“ před zlým Knihokazem, který je chtěl všechny spálit. Získané heslo poskládané z římských číslic nebylo zase takový oříšek, jak se zprvu zdálo. Žáci pracovali pěkně a hlavně celou dobu vzájemně spolupracovali.

Projektový den si děti 4. tříd užily, o čemž svědčí jejich nadšení při plnění úkolů a následné dotazy na další podobnou akci. Jsem ráda, že se podobná akce konala. Děkuji všem za pomoc, i tu nejmenší. Protože bez podpory a dostatečného prostoru a otevřenosti k nápadům, jakým způsobem pojmout projektový den, by nemohl proběhnout tak, jak proběhl.

 

Mgr. Lenka Telaříková, třídní učitelka 4.A